בדיקה מקיפה של מערכת העיכול – GI-MAP

אי.אמ.סי. - מדיקל סנטר לבורוטוריס בע"מ

הבדיקה מבוססת על שיטת ה- q -PCR המאתרת את האורגניזם הנבדק באמצעות אנליזה כמותית בדיוק רב יותר מבדיקת PCR רגילה, וכן מאבחון ע”י תרביות ומיקרוסקופיה. כמות ה-DNA מאורגניזם מסוים שנוכחת בדגימת צואה הכרחית על מנת לעזור לקבוע את המשמעות הקלינית של האורגניזמים הפתוגניים ושל חוסר האיזון שלהם במערכת העיכול (דיסביוזיס).

אבחון Map​

דיוק בדיקת GI MAP, ההדירות שלה והתוצאה הכמותית נותנת למטפלים כלים ליצור פרוטוקול טיפול אישי לאיתור חוסר האיזון ולהבדיל מה נובע מדלקת ומצריך טיפול דחוף ומה הם הגורמים הנוספים שדורשים טיפול לאחר שבעיית הדלקת נפתרת. התשובה הכמותית מאפשרת בבדיקה חוזרת לאחר טיפול, לראות אם הבעיה של הפתוגנים נפתרה והאם חוסר האיזון השתפר.

לבריאות מערכת העיכול השפעה גם על הבריאות הכללית. המיקרוביום במיוחד מהווה תפקיד מרכזי בהשפעה על התזונה וגורמי בריאות אחרים כולל עיכול, ספיגה של מרכיבי מזון חיוניים, דלקתיות ותפקוד המערכת החיסונית והמטבולית. הערכת בריאות מערכת העיכול בכלים הנכונים יכולה לעזור להגיע לשורש הבעיה של מחלות כרוניות.

בבדיקה זו נבדקים בין היתר מרקרים אימונולוגיים (חיסוניים) הקשורים לבריאות ולתפקוד תקין של מערכת העיכול כגון SIgA, Elastase, Calprotectin, חומציות המעי, אנזימי עיכול, בדיקת אנטי-גליאדין וגם בדיקת הליקובקטר פילורי וזיהוי פקטורים וירולנטיים שלו (אלו מדדים המצביעים על זנים אלימים במיוחד. לגנים של זנים אלו מקושרת שכיחות גבוהה יותר לגרימת מחלת כיב פפטי או להתפתחות של נגעים טרום סרטניים, ועוד).

כמו כן, הבדיקה נותנת אינדיקציה לרגישות מעוכבת לגליאדין מסוג IGA (גלוטן) שהם נוגדנים אשר נוצרים על ריריות בתוך מערכת העיכול לעומת נוגדני IGG הנמצאים בדם. מדובר בנוגדנים אמינים יותר לזיהוי רגישות לגלוטן שהוא האנטיגן הנפוץ והבעייתי יותר.

מדד הזונולין

אחד מהמדדים הנוספים החשובים ביותר שהינו אופציונלי אך מומלץ לבדוק אותו כחלק מביצוע הבדיקה המקיפה למערכת העיכול, הוא מדד הזונולין המסייע באבחון מעי דליף. זונולין הוא חלבון המופרש במערכת העיכול אשר תפקידו להגדיל את הרווחים המיקרוסקופיים הנמצאים במחסום המעי, דרכם חודרים חומרי ההזנה אל מחזור הדם

כאשר הרווחים המיקרוסקופיים הללו מתרחבים מדי, סביר להניח כי מדובר ב- “מעי דליף” והוא עלול להוביל לתסמינים שונים, כגון לתחושת חוסר נוחות וכאבי בטן, למצבים של רגישויות למזונות, ולעיתים אף להתפרצותן של מחלות אוטואימיוניות המקושרות לחדירות לקויה של המעי, כמו דלקת מפרקים שגרונית, מחלות מעי דלקתיות ועוד.

למי מומלצת הבדיקה?

הבדיקה מומלצת לסובלים מסימפטומים של מערכת העיכול, החל מעצירות, שלשולים, נפיחוּת, כאבי בטן, אי סדירות ביציאות ועד לבעיות ספיגה וחוסרים תזונתיים, מחלת קרוהן, קוליטיס, מעי רגיז ומעי דליף.

הבדיקה מומלצת גם לסובלים ממחלות עצביות, ניווניות, ממחלות אוטואימוניות ומחלות כרוניות נוספות, בעיות בעור כמו אקנה ופסוריאזיס, מצבי רוח, דכאון וחרדה, בעיות חיסון, תת תזונה, סוכרת ובעיות איבוד משקל, דלקתיות, וקשיי עיכול – מאחר ובראייה הוליסטית (פונקציונלית ונטורופתית למשל), כל אלה עשויים להתקשר לעיתים קרובות לנוכחות של מזהמים במערכת העיכול, אשר משפיעים על כל מערכות הגוף.

כל בדיקה תספק דו”ח תוצאות מפורט ( לעיון בדו”ח לדוגמה – יש ללחוץ כאן ).

לפרטים נוספים, מוזמנים ליצור עימנו קשר.

סוגי בדיקות מיוחדות:
דילוג לתוכן