בדיקות רגישות למזון -נוגדני IgG

אי.אמ.סי. - מדיקל סנטר לבורוטוריס בע"מ

לפני מספר שנים, גילו מדענים כי בגופנו מתקיים מאזן כימי פנימי אשר ייחודי לנו, כמו טביעת אצבע. באופן דומה, כל מזון שנעכל בגופנו בעל “איזון כימי” משלו – מערכת ייחודית של כימיקלים טבעיים או מעשה יד אדם.

היות וגופנו מגיב לכל מזון בצורה שונה, בחירת המזונות שלנו יכולה להגביר איזון כימי זה, או מנגד להפריע לו. למעשה, בקרב כ-95% מהאנשים שביצעו את בדיקת הרגישות למזון נמצא לפחות מזון אחד הנצרך בשגרת היומיום וגורם לתגובה רעילה בגופם.

התגובות הרעילות אינן תמיד מורגשות ורובן מתקיימות ברמה התאית. התסמינים הנגרמים מכך אינם בהכרח מורגשים באופן מיידי ולעיתים קשה מאוד לקשר את המזון המסויים לנזק לו הוא גורם בגוף. כך מזונות הנחשבים “בריאים” כמו פולי סויה, חלבון ביצה ופלפל אדום עלולים למעשה להיות בעלי השפעה מזיקה לגוף ולגרום לתופעות לוואי מתמשכות.

בדיקת הרגישות למזון Immuno Bloodprint© מאפשרת זיהוי של המזונות הבעיתיים אשר גורמים לתגובתיות יתר של מערכת החיסון ובכך מעלה את גורמי הסיכון לגופנו.

מעבדת AMC, חלוצה בישראל בתחום בדיקת הרגישות למזון, מנגישה בדיקה זו לקהל הרחב בשיתוף פעולה עם מעבדת Immuno Laboratories שבארה”ב, אחת המעבדות המובילות בתחום האלרגיות והרגישויות למזון. בנוסף לקבלת תוצאות הבדיקה, מעבדתנו מספקת ייעוץ דיאטנית קלינית מוסמכת לבניית תכנית המשך מסודרת.

תוצאות הבדיקה מפרטות את מידת הרגישות ל-154 מזונות שונים בדרגת רגישות מ-1-4 ומספקת הצעה לתפריט חלופי נטול מזונות אליהם המטופל רגיש. לצפייה בדוגמא של דף תוצאות, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

כיצד מתבצעת הבדיקה?

מדובר בבדיקת דם פשוטה המתבצעת באחד מסניפי המעבדה במהלך שעות הפעילות.

במעמד הבדיקה תתבקשו למלא דף המפרט תסמינים מהם אתם סובלים על מנת לדייק בהתאמה האישית של תוצאות הבדיקה (דף התסמינים).

לפרטים נוספים, מוזמנים ליצור עימנו קשר.

היכן מתקיים עיבוד הנתונים?

בדיקת הדם נשלחת בתנאים מבוקרים למעבדת Immuno laboratories שבפלורידה ארה”ב, שם מתבצע ניתוח הנתונים.

מהו ההבדל בין אלרגיה לרגישות למזון?

אלרגיה למזון היא תגובה המתווכת באמצעות נוגדנים מסוג IgE ולרוב מתרחשת בסמוך לצריכת המזון הבעייתי, לכן קל לאתר את המזון הגורם לתגובתיות יתר של מערכת החיסון. במקרים מסוימים אלרגיה למזון עלולה להוות סכנת חיים מיידית.

רגישות למזון היא תגובה המתווכת באמצעות נוגדנים מסוג IgG ויכולה להתרחש שעות עד מספר ימים לאחר צריכת המזון הבעייתי, לכן קשה לאתר את המזון הגורם לתגובתיות יתר של מערכת החיסון. רגישות למזון עלולה לגרום לקשת רחבה של תסמינים כרוניים כמו בעיות במערכת העיכול (מעי רגיש), מיגרנות ותשישות כרונית, ולכן יכולה לפגוע באיכות החיים.

האם הימנעות ממזונות יכולה לגרום לחסרים תזונתיים?

הימנעות ממזונות אכן עלולה לגרום לחסרים תזונתיים במידה ולא שולבו תחליפים ראויים לתפריט השגרה. לכן, מעבדת AMC מספקת יחד עם הבדיקה ייעוץ דיאטנית קלינית מוסמכת. הייעוץ מאפשר בניית אסטרטגיה חדשה לתפריט נטול מזונות “בעייתים” ומציאת תחליפים מזינים למזונות שהוצאו מהתפריט תוך שמירה על איכות חיים וההנאה שבאכילה.

סרטוני הסברה

 

סוגי בדיקות מיוחדות:
דילוג לתוכן