בדיקת נשיפה להליקובקטר פילורי

אי.אמ.סי. - מדיקל סנטר לבורוטוריס בע"מ

מעבדת AMC מציעה בדיקת נשיפה להליקובקטר פילורי :

הימצאותו של החיידק בגוף, עלולה לגרום לתסמינים כגון: תחושת כובד לאחר ארוחות, כאבי בטן, עצירות, שלשולים, גזים ונפיחות, כיבים, ריפלוקס חומצי, צרבת, בחילות והקאות, זיהום בחלל הפה וריח רע מהפה, מחלות חניכיים, רמות אנרגיה נמוכות, עייפות וקושי לרדת המשקל.

מומלץ לבצע את הבדיקה במקרים בהם סובלים מתסמינים אלו, בעת מחסור בויטמין 12B, לנוטלים באופן ממושך תרופות המכילות NSAIDS כמו (וולטרן ואספיריi), לסובלים מלימפומה מסוג MALT. (אשר זיהוי וסילוק החיידק יכול לשפר את מצבם ולעיתים ואף לגרום לריפוי המחלה) ולסובלים מ ITP (רמה מופחתת של טסיות דם).

אופן ביצוע הבדיקה

יש לנשוף אוויר לתוך מבחנה מיוחדת.

לאחר מכן יש לשתות מיץ תפוזים מעורבב עם חומר סימון (איזוטופ לא רדיואקטיבי של פחמן), וכעבור חצי שעה יש לנשוף אוויר שוב, לתוך מבחנה נוספת.

על פי התוצאה המספרית ניתן יהיה לגלות ברמת דיוק גבוהה אם הנבדק אכן סובל מנוכחות של חיידק ההליקובקטר הפילורי בקיבתו. מי שהתגלה כי הינו סובל מזיהום אשר נגרם מהחיידק, יקבל טיפול אנטיביוטי משולב, אשר לאחריו יהיה עליו לעבור בדיקה חוזרת, על מנת לוודא שהטיפול אכן הביא להיעלמות החיידק.

הוראות למתן דגימה:

יש להיות בצום מלא במשך 4 שעות לפני הבדיקה.

אסור לעשן במשך לפחות 8 שעות לפני הבדיקה.

יש להפסיק ליטול טיפול אנטיביוטי ותרופות שמפחיתות חומצת קיבה או נגד צרבת לפחות 7 ימים לפני הבדיקה. לצורך כך, יש להיוועץ עם רופא. במידה ונוטלים טיפול נגד ההליקובקטר פילורי, יש לבצע את הבדיקה לפחות ארבעה שבועות לאחר התחלת הטיפול.

כדאי להצטייד במיץ תפוזים טבעי (לא מוגז), אך לא לשתות אותו לפני הבדיקה.

דילוג לתוכן