עלייה במספר האנשים שעוברים בדיקת רגישות למזון בישראל

יותר ויותר אנשים בישראל פונים למעבדה פרטית כדי לקבל בדיקות רגישות למזון על מנת לקבוע לאלו מזונות הם רגישים או מזונות מסוימים שהם פיתחו אליהם חוסר סבילות. המומחים במעבדת AMC נפגשים עם עשרות אנשים בחודש, שיש להם תסמיני רגישות או חוסר סבילות למזונות מסוימים, והמספר הזה עולה.

בדיקת רגישות למזון במעבדה פרטית היא שיטה יעילה ואמינה לקביעת הגורמים לאלרגיה או לאי סבילות למזון. בדיקת IgE מסייעת לברר את הגורמים השונים המובילים לאלרגיה שאלה הן תגובות מיידיות, תוך שעתיים, לאכילת מזונות מסויימים, בעוד שבדיקת IgG מסייעת לקבוע אילו מזונות מובילים לאי סבילות למזון, שאלה הן תגובות מושהות שמהן סובלים זמן ממושך וקשה יותר לאתר את הגורמים לתגובות אלה.

מהי בדיקת רגישות למזון?

בדיקת רגישות למזון – שנקראת גם בדיקת אי סבילות למזון מסוג IgG (סוג III) – היא בדיקת מעבדה בה מאבחנים את הדם על מנת לאתר רמות של נוגדנים מסוג IgG הספציפיים לחלבוני מזון מסוימים.

תוצאות הבדיקה שמבוצעת במעבדת AMC, מעבדה לבדיקות פרטיות, שחלק מההתמחויות שלה הן איתור רגישויות למזון, מאפשרות לאנשי מקצוע בתחום התזונה להדריך את מטופליהם הסובלים ממגוון רחב של מצבים כרוניים שנובעים מאי סבילות למזון.

איך קובעים רגישויות?

בבדיקת הרגישות למזון נבדקים 154 סוגי מזון כדי לאתר אילו מהם גורמים לתופעות שמהן סובל הנבדק זמן ממושך. תופעות אלה יכולות להתבטא בכאבי ראש, מיגרנות, גודש באף, בעיות בעיכול, רגישות בעור, עייפות כרונית ועוד. חשוב לקבל תמונה של מכלול המזונות להם רגיש הנבדק על מנת לאפשר הקלה בתופעות המציקות. בדיקות אלה מונעות את שיטת האלימינציה ומאפשרות קבלת מידע מדויק למה רגיש הנבדק בדרגות רגישות בין 1+ לבין 4+.

נבדקים אצל המומחים

בדיקת רגישות למזון, שמבוצעת במעבדת AMC, זמינה לאנשים שסובלים מתופעות שנמשכות זמן ממושך ללא הסבר והוכח שאחוז גבוה מהן נובע מרגישויות או אי סבילות למזונות שונים.

כל בדיקה מבוצעת באופן פרטני ומאפשרת לנבדקים לשנות את תזונתם באופן אישי וסלקטיבי מאוד על סמך התוצאות שהתקבלו. עם קבלת התוצאות הנבדק מקבל ייעוץ מאחת התזונאיות שעובדת עם המעבדה עם הנחיות תזונתיות מקיפות בהתאם לתוצאות הבדיקה.

אז מה ההבדל בין אלרגיות למזון וחוסר סבילות?

אלרגיות למזון מופיעות בדרך כלל מיידית או תוך מקסימום שעתיים מצריכת המזון אליו יש אלרגיה. אי לכך, יותר קל לאתר אלרגיות למזון מאשר רגישויות למזון שהן תגובות ממושכות ואיטיות יותר ולכן מורכבות יותר לזיהוי. צריכת מזון שאליו אלרגיים יכולה גם להיות מסכנת חיים.

אי סבילות למזון באה לידי ביטוי בתסמינים ממושכים מסוג מיגרנות, כאבי ראש, גזים, נפיחות, שלשול או עצירות, עייפות יתר, אקזמה, עלייה במשקל וגם היפראקטיביות אצל ילדים.

אבל אל תעסקו בניחושים

במעבדת AMC תעברו בדיקת רגישות למזון שתפנה אתכם לטיפול המתאים. בהתאם לתוצאות הבדיקות, תוכלו לדעת אם אתם רגישים למזונות מסוימים או שפיתחתם אי סבילות לרכיבים מסוימים, כך שתדעו אילו מזונות כדאי שתסירו מהתזונה שלכם לתקופה מסוימת, ואיך להתנהל בהמשך.

קל להיבדק אצלנו. פשוט מגיעים לאחד מסניפי המעבדה, בתל אביב או בראשון לציון, נפגשים עם אחד מאנשי הצוות הידידותיים שלנו, מדווחים על המידע הבסיסי הרפואי שלכם, ועוברים בדיקת דם שתאבחן את הרגישויות למזון. עם קבלת התוצאות, מקבלים ייעוץ מתזונאית שנותנת הנחיות מדויקות כיצד ליישם בהתאם לתוצאות אכילה נכונה שמותאמת אישית.

סוגי הבדיקות
נוטריגנומיקה

רגישות למזון והתאמת תזונה

הפניה לבדיקות מערכת העיכול

אי סבילות למזון

בדיקות הורמונים

בדיקות ויטמינים ומינרלים

בדיקות HIV ומחלות מדבקות

בדיקות HIV ומחלות מדבקות

בדיקות חומצות אורגרניות ורעלים

בדיקות חומצות אורגניות ורעלים

דילוג לתוכן