בדיקות הורמונליות לגילוי חוסר איזון הורמונלי, או הריון

המערכת האנדוקרינית מורכבת מבלוטות הורמונים והיא אחת משתי מערכות שמסייעות לתיאום כל תפקודי הגוף. המערכת השנייה היא מערכת העצבים, ושתי המערכות האלו פועלות בשיתוף פעולה הדוק על מנת לשלוט במספר תפקידים חשובים:

  • צמיחת הגוף והתפתחותו.
  • תפקוד חילוף החומרים בגוף.
  • תפקוד ונכונות מינית.
    תהליכי רבייה.
  • מצב הרוח ודפוסי שינה.

אם אתם מרגישים השפעות של חוסר איזון הורמונלי, במצב שאנשים נוהגים לכנות “השתוללות הורמונים”, פשוט בואו להיבדק באופן פרטי באחד משני הסניפים של מעבדת AMC, בתל אביב או בראשון לציון, עם ליווי אישי של צוות מקצועי ומיומן, ולגלות את המסר שהגוף שלכם מבקש לשדר, או אם אתן פשוט בהריון.

מה הם הורמונים?

הורמונים הם שליחים כימיים של הגוף. הם נושאים מידע חיוני לתאים דרך הדם. ברוב המקרים, ההורמונים משפיעים רק על תאים מסוימים, או על תאי היעד, דרך קולטנים. הם מיוצרים על ידי בלוטות אנדוקריניות שעוברות דרך זרם הדם לרקמות ואיברים שונים, ולכל הורמון יש מטרה ספציפית משלו, לנשיאת מסר מפתח לחלקים מסוימים בגוף.

לדוגמא, בלוטת האצטרובל מייצרת ומשחררת את ההורמון מלטונין, שעובר בזרם הדם והנוזל השדרתי דרך המוח, שבו הקולטנים מזהים את ההורמונים האלה. רמות גבוהות של מלטונין מסמנות לגוף שהגיע הזמן לנוח.

ההורמונים אחראים על שליטה ואיזון במערכת גדולה - הגוף - וחשוב להבין את המסרים שלהם

ההורמונים משפיעים על ההתפתחות הגופנית, שולטים במצב הרוח, קובעים כיצד לטפל במצבי לחץ, משפיעים על האופן שבו הגוף מפרק את המזון ועוד.

זה עדיין לא הכול, כי חשוב גם להבין את המסרים ששינויים הורמונליים מבקשים לשדר, כמו למשל על נוכחות הריון.

מהי בדיקת הריון ולמה כדאי לעבור אותה במעבדה פרטית?

בדיקת הריון, שמבוצעת בתנאי מעבדה, קובעת נוכחות הריון, באמצעות בדיקת הורמון BHCG, שנקרא גונדוטרופין שלייתי אנושי. הורמון שלייתי אנושי הוא הורמון המיוצר על ידי העובר בימים הראשונים לאחר ההתעברות ובשלב מאוחר יותר על ידי הסיסציו-טרופובלסט השלייתי, שאחראי על הזנת הביצית שנצמדה לדופן של הרחם אחרי ההפריה.

מאחר והורמון השליה האנושי מופרש כבר בשלבים מוקדמים מאוד של ההריון ולמעשה ניתן לגלות אותו בבדיקת דם עשרה ימים עד שבועיים לאחר האיחור במחזור, הרי שבדיקה של רמתו בדם מהווה כיום את הבדיקה האמינה והמוקדמת ביותר לקביעת הריון. הרמות של ההורמון הולכות ונהיות גבוהות יותר באופן אקספוננציאלי ככול שההריון מתקדם ומגיעות לרמתן הגבוהה ביותר בין השבוע השמיני לשבוע העשירי להריון.

המעבדה מפעילה מכשור מתקדם ומשוכלל לביצוע בדיקות הורמונליות, והצוות המקצועי שלנו מפיק תוצאות ממוחשבות של הבדיקות, בהתנהלות אישית, כך שאם את חושדת שאת בהריון, בואי לעבור בדיקה פשוטה לגילוי הריון, ולקבל את התוצאות באופן אישי ובמהירות.

במעבדת AMC ניתן לבצע מגוון עשיר ומקיף של בדיקות הורמונליות באופן פרטי ולקבל תוצאות אמינות ומהירות ללא המתנה ארוכה, ובמקרים רבים לא יאוחר מיממה לאחר ביצוע הבדיקה.

ניתן לבצע במעבדה מגוון עשיר ומקיף של בדיקות הורמונליות כולל פרופילים רחבים שבעזרתם תוכלו לגלות במהירות מצבי חוסר איזון הורמונלי, ולקבל את הטיפול המתאים בזמן.

למעבדה גם שיתוף פעולה עם מעבדות שונות בחו”ל דבר המאפשר לבצע בדיקות יותר נדירות ומיוחדות.

סוגי הבדיקות
נוטריגנומיקה

רגישות למזון והתאמת תזונה

הפניה לבדיקות מערכת העיכול

אי סבילות למזון

בדיקות הורמונים

בדיקות ויטמינים ומינרלים

בדיקות HIV ומחלות מדבקות

בדיקות HIV ומחלות מדבקות

בדיקות חומצות אורגרניות ורעלים

בדיקות חומצות אורגניות ורעלים

דילוג לתוכן